reklama

Ďalej postupujte podľa návodu...

Človek by si myslel, že taký návod je tu nato, aby nám pomohol niečo vyriešiť. No nie? Vezmem návod, postupujem presne bod za bodom a nič neočakávané sa nemôže stať, však? Hlúposť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

 Tiež som si najskôr myslel, že návody sú vec užitočná, šetria čas a pomáhajú. Teraz však mám myseľ jasnú a neverím všetkému, čo sa kde píše (nemyslím bulvár, ale návody na použitie). A občas nadobudnem dokonca pocit, že návody tvoria škodoradostní ľudia a že funkcia návodu je ako funkcia horoskopu v novinách – skôr pobaviť než pomôcť.

 

 Tak napríklad: my, čo sa snažíme šetriť na každom kroku a máme staré dobré atramentové tlačiarne, vieme, čo približne stojí jeden cartridge. A preto múdri a šikovní ľudia vymysleli, ako si môžeme doma sami „doliať atrament“. Nechal som sa nahovoriť i ja a je to celkom fajn. Robím to takto už pár rokov a za ten čas som si „dolieval“ naozaj množstvo krát. Už to robím automaticky, bez vyliatia kvapky (nie krvi) atramentu. Nedávno som dostal nové plniace zariadenie. Chcel som všetko urobiť ako zvyčajne, ale svedomie ma prehovorilo, aby som postupoval podľa návodu. No poviem Vám, taký sakramensky atramentsky čierny som ešte nebol. Aj Ibi by mi závidel, pretože čierne som mal i dlane. A to nehovorím o stole a porozkladaných dôležitých dokumentoch, ktoré si to odniesli takisto. Ak by som postupoval tak, ako som bol zvyknutý, bez ohľadu na návod, nič by sa nestalo...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 

 Prípad druhý. Možno si ešte niektorí z Vás pamätajú, ako som sa snažil dať na internet svoju prvú fotku. Keďže v kolónke internet si píšem užívateľ, základy html sú pre mňa španielska dedina. Spoľahol som sa preto na návod. Použil som Storm Editor, lebo sa mi zdal užívateľský prítulný. Naťukal som si text vo Worde, potom CTRL+C, potom CTRL+V a už tam bol. Klasika. A potom obrázok. V dolnej časti je uvedené: „S obrázkom sa pracuje komplikovanejšie, je nutné ho označiť ako text. Ak sa to nedá, skúsiť: postaviť sa na začiatok odstavca a potom SHIFT + vľavo. Tým by sa mohol text označiť“. Tak som si povedal, že to asi bude fungovať ako vo Worde... tam keď potrebujem vložiť obrázok, tak znova klasika: CTRL+C, CTRL+V. Výsledok: obrázok je súčasťou dokumentu. Tak som to tak urobil, copy, past, obrázok je v storm editore, zverejním článok a jasám, aký som šikovný. Keď v tom sa mi začnú hrnúť diskusné príspevky, že som amatér, lebo som jediný, kto obrázok vidí, ostatní vidia odkaz na umiestnenie fotky na mojom HDD. Potom mi kolegovia spolublogeri vysvetlili, že fotku treba najskôr dať na server a potom k nej odkaz... až potom to funguje. A kriticky pripúšťam, že na to som mal prísť sám, veď je to vlastne celkom logické. Keby som sa nenechal ovplyvniť návodom...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

 Preto si dávajte pozor, čo čítate a čítajte pozorne. A hlavne – vždy by mal mať prednosť Váš rozum. Atrament sa zmýva skutočne ťažko J.

 

Roman Makara

Roman Makara

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu