reklama

Sudoku vs. Kuramatic aneb jak přicházejí soutěžící o iluze...

Leto je často obdobím, kedy sa rôzne médiá snažia upútať pozornosť svojich čitateľov hrami... veľká letná hra, vystrihujte kupóny, stierajte žreby, súťažte... Veľmi dlhé obdobie nešlo v týchto hrách o nič iné, iba o mechanickú prácu (kupóny) alebo o šťastie (stierací žreb). Preto zrejme skrsol v múdrych hlavách nápad zapojiť ľudí do súťaženia tým, že niečo dokážu. Tieto múdre hlavy sa našli v denníku SME a ja som bol týmto nápadom naozaj veľmi nadšený. Teraz som však znechutený a prekvapuje ma, že ľudia sa do niečoho podobného vôbec ešte zapájajú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (34)

 Najskôr prišlo malé zlaté kuriatko Kuramatic. Potešil som sa: môžem využiť svoje skúsenosti „hráča“ a možno, ak pán boh dá, aj niečo vyhrám... (pre tých, čo si nepamätajú: Kuramatic je malé kuriatko - dostalo sa do bludiska a úlohou hráča bolo čo najrýchlejšie nájsť cestu k východu). A asi si ešte mnohí pamätáte, ako to dopadlo. Podľa môjho názoru bola táto hra veľmi „unfair“.

 

 Jednoznačne bola chybná, keďže po náhodnou stlačení „ESC“ počas hry, hráč dosiahol zázrakom čas 00:00 (čo sa mne už prekonať nepodarilo...) Tento „najlepší“ čas sa nedal anulovať, tak sa hra pre mňa skončila. Nehovoriac o tom, že (vraj) rýchlosť, akou sa kuriatko dostalo z bludiska záležalo nielen na šikovnosti hráča, ale na šikovnosti jeho mašinky (rozumej počítača). Skrátka čím výkonnejší počítač, tým rýchlejší čas. Z toho by ma vtedy „šľak trafil“. Mohol by som pokračovať... pre postup do jednotlivých levelov sa mali zverejňovať kódy vždy v presne stanovený čas. No už v prvý deň boli všetky na webe... atď. Rozuzlenie bolo tiež zaujímavé, keďže súťaž vyhrali istí mládenci. Tí zostavili počítačový program, ktorý správnu cestu z bludiska našiel za nich. No neviem, možno sa to nefér voči riadne súťažiacim zdalo iba mne...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 

 Teraz sa svetom prevalila nová vlna logických hier, obľúbenosť získala hlavne stáročiami preverená japonská hra sudoku . Tu chcem poďakovať SME, že túto hru pre mňa objavilo. Už od začiatku som sa na ňu namotal a je to fajn vec na krátenie času napríklad vo vlaku. Prelúskal som teda internetové vlny, aby som si sudoku našiel čo najviac. Pochválim SME, pretože uverejňuje sudoku denne. A tak som si vytvoril taký malý rituál po prečítaní novín – dočítam poslednú stranu a vrátim sa k sudoku...

 

 V tom som sa dozvedel o Majstrovstvách SME v sudoku . Keď som to čítal prvýkrát, rozmýšľal som, ako ich asi zorganizujú. Či budú nejaké prihlášky, v akej veľkej miestnosti by sa asi mohli konať, koľko a akých ťažkých sudoku súťažiaci dostanú... a podobne. Keď som sa napokon dostal k Pravidlám MS SME, hneď som si spomenul na malé zlaté kuriatko. Kto teda nevie, MS SME v sudoku prebiehajú tak, že v sobotu o 6:00 sú na internete zverejnené súťažné sudoku (možno správne sudoká...), v každom z nich zvýraznené jedno políčko, ktoré po vyriešení zašle súťažiaci sms-kou na isté číslo. Vyhráva ten, kto vyrieši správne. Keďže sa predpokladá, že správne vyriešia viacerí, vyhráva ten, kto vyrieši a pošle správne riešenie sms-kou skôr. Dovolím si trošku hrubšie slová, ale je to blbosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

 Pri tom mojom lúskaní internetu kvôli novým a novým zadaniam sudoku som totiž „narazil“ i na programy, ktoré dokážu sudoku generovať, takže si môžem urobiť kedykoľvek vlastné. No a tieto programy dokážu sudoku aj vyriešiť. Tieto programy určite objavil každý, kto sa o sudoku zaujímal.

 

 Celé Majstrovstvá SME v sudoku sú potom naozaj... zvláštne. Veď – ráno o šiestej si stiahnem súťažné zadania, nahodím ich do múdreho programu a o 5 minút pošlem správne odpovede. Kde je potom to súťaženie? Logické rozmýšľanie? Trápenie mozgu? A všetci tí, čo naozaj budú riešiť vlastnými silami a trápením svoje mozgovej kôry sa na to môžu vykašľať, pretože ak sa nájde čo len jeden, kto využije múdry program, tak tí zodpovední sú odpísaní... A dám ruku do ohňa za to, že sa niekto taký nájde. Toto organizátorov netrápi? Ja... no nerozumiem tomu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

 Moje nadšenie pre MS SME rýchlo opadlo a nezúčastním sa na nich. Budem si naďalej riešiť sudoku vo vlaku sám pre seba. Nedostanem za to síce prenosný počítač, ale aspoň sa nebudem pri tom rozčuľovať a súťažiť zbytočne.

 

 No neviem. To som naozaj sám, komu sa tieto hry v SME zdajú nedotiahnuté a ... zbytočné? Nebolo by lepšie vrátiť sa k vystrihovaniu kupónov? Alebo zvýšiť čítanosť iným spôsobom? 

Roman Makara

Roman Makara

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu