reklama

Mojsejovci – o čo ide?

Vopred sa všetkým ospravedlňujem, že zapĺňam tento priestor tuctovou témou akou je reality show. Preto všetci, čo už máte plné zuby tejto témy, ignorujte tento článok. Len som si chcel vyliať dušičku. Tento víkend som totiž „konečne“ videl zatracovanú, ospevovanú, nenávidenú, sledovanú, ... šou. Bol som zvedavý, či budem znechutený ako ostatní, alebo nadšený ako tí ostatní ostatní.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

 

Tak som si povedal, že keď už o tom všetci vravia, zistím, o čo ide. Veď nové skúsenosti posúvajú ľudí ďalej. Sám som bol zvedavý, aký z tejto relácie získam pocit, pretože skôr ako samotná relácia sa ku mne doniesli chýry o tom, ako sú ľudia z tohto programu znechutení a iní nadšení. A tak som čakal na pocity vlastné.

 

Sedím pred telkou, čumím na košické divadlo a čakám. Stále však žiadne neprichádzajú. Teda jeden áno – údiv a nepochopenie, vyjadrené krásnou slovenskou vetou: „voč tady kráčí?“, pre moralistov a zástancov slovenčiny mám aj inú frázu: „vo co gou?“. Fakt som sa snažil, ale neviem, na základe čoho sú ľudia vyberaní. Keď moderátorka povzbudzovala ľudí „nebojte sa, Vy na to máte, aby ste postúpili“, keď porota vyzývala, aby im ľudia dokázali, že oni sú tí „vyvolení“, tak som stále čakal, že sa niečo stane. A nič.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 

 V jednej reality show sa snažia ľudia presadiť spevom (super karaoke), v druhej tancom (trochu nudné, ale niektorí sa vykrúcajú celkom zaujímavo), v inej, nedávno skončenej, moderátorskými schopnosťami (ktoré nakoniec nerozhodovali). Preto som bol stále v údive, že čo to vlastne rozhoduje o postupe v tejto realitnej šou?

 

Ja som asi hlúpy alebo čo, ale veru... neviem. Čo to je to „Vy na to máte“? A keď konečne jedna „uchádzačka“ vyčnievala z davu a všetci ju nenávideli, tak som si povedal – aha, tak toto je asi ono, vyčnievať z davu, vytvoriť emócie (hoc aj negatívne). Tú určite vyberú, aby to ľudia sledovali. A nevybrali. Tak som tam, kde som bol. Čím sa títo ľudia snažia zaujať? Že sa vyzlečú pred kamerami? Veď striptérok je na Slovensku veľa. A lepších. Že sa vzdajú postu starostu? No zrejme by ho mohli nasledovať aj ďalší. Že si ostrihajú vlasy a naháňajú nožničkami ostatných? To patrí skôr do iného zariadenia než je košické divadlo. Že sa niekto prizná ku vzťahu s osobou rovnakého pohlavia, že nenávidí otca, že žiarli na brata, že...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Skrátka – mne sa to nezdalo ani nechutné, ani skvelé, ale jednoducho nudné a nezaujímavé. Veď hlúpych ľudí stretávame všetci stále dosť, tak načo ešte aj v nedeľu večer?

 

Ale pri sledovaní tohto programu ma napadla jedna taká, povedzme súvislosť. Ujo psychológ, jeden člen mojsejporoty, povedal vtip o Záhorákovi, ktorý sa rúti veľkou rýchlosťou v protismere po diaľnici, táto správa sa dostane i do rozhlasového vysielania, on zachytí v rádiu správu, že jeden blázon sa rúti v protismere, vykukne cez okienko von a pomyslí si: čoby jeden, všetci idú v protismere... Zišlo mi na um, čo by sa asi stalo, keby som tento vtip teraz povedal niekde v spoločnosti. Dosť ma zaujíma, koľko z prítomných by ma ihneď zaškatuľkovalo ako notorického sledovača Mojsejovcov, ohrnulo nado mnou nos s myšlienkou, že oni sa predsa „nebudú baviť s niekým, kto sleduje niečo také úbohé“. A bol by som zrazu morálne zamojsejovaný (vlastne tak ako teraz, keď si tí z Vás, čo čítajú tento článok vravia, že sa chcem len priživiť na aktuálnej téme, ktorú ľudia radi „vyhľadávajú“.) Pointa – odsudzujú ma tí, čo Mojsejovcov sledujú (inak by nevedeli, že ten vtip tam bol) a tí, čo takéto články s obľubou vyhľadávajú (lebo teraz čítajú tieto riadky). Nech už je tak či tak, tvorcovia relácie sa len tešia, ako im utešene stúpa sledovanosť. A je im jedno, či niekoho k sledovaniu dohnala zvedavosť, záujem, obdiv, či odpor a znechutenie.

Roman Makara

Roman Makara

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu